وکیل پایه یک

دانستنی های حقوقی ,پرسش و پاسخ حقوقی
<-BlogAbout->,وکیل پایه یک,وکیل پایه یک
لحضات خوشی را برای شما از بازدید سایتمان آرزومندیم
 جایگاه تبلیغات شما  جایگاه تبلیغات شما

سرقفلی و حق کسب و پیشه چیست؟

قوانین سرقفلی

حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری _ سرقفلی و حق کسب و پیشه چیست؟ و دارای چه ویژگی هایی می باشند؟این موضوع مهم و  .حساس حقوقی که  ویژگی های بسیاری  را دارا می باشد را بررسی می کنیم ،و همچنین می توانید برای کسب اطلاع کامل از یک وکیل ملکی در تهران  و یا شهرستان ها مشاوره بگیرید. وکیل ملکی می تواند شمارا کاملا راهنمایی کند.
 

نویسنده : دفتر حقوقی
تاريخ : جمعه 10 اسفند 1397 ساعت: 15:46
بازدید : 262

تنصیف اموال

تنصیف اموال بعد از طلاق
 

وب سایت رسمی حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری _ تنصیف اموال و خطور چندین سوال به ذهن؟شرایط تنصیف اموال بعد از طلاق چیست؟ چه اموالی بعد از طلاق به زوجه می رسد؟ و سوالاتی دیگر که همواره زوجین با آن مواجه می شوند. حال می خواهیم به بررسی کامل تنصیف اموال بپردازیم تا به جواب سوالات تنصیف اوال برسیم.

بررسی شرایط نصف شدن اموال بررسی شرایط نصف شدن  اموال1- نکته بسیار مهمی که در ابتدا باید به آن اشاره کرد ذکر عبارت تا در متن بالایی است. اگر وبدر عقدنامه شرط شده باشد زوج موظف است تا نصف دارایی خود را به نام زن نماید، تعیین اینکه چه میزان از دارایی باید به زن منتقل گردد با نظر دادگاه یا توافق طرفین است. اما اگر در عقدنامه ذکرشده باشد زوج موظف است نصف دارایی خود را به زوجه منتقل کند، هیچ تفسیری قابل پذیرش نیست و مرد موظف است نیمی از دارایی خود را بدون کم‌وکاست به نام همسرش نماید. پس باید بدانید عباراتی که در عقدنامه‌ها ذکر می‌گردند اهمیت بسیار بالایی دارند و ذکر یا عدم ذکر یک عبارت، می‌تواند چند صد میلیون تومان ارزش داشته باشد.۲- شرط نصف شدن اموال فقط به بعد از طلاق مرتبط می‌شود. بنابراین زن نمی‌تواند در طول دوران زندگی یا پس از فوت شوهر خود تقاضای تنصیف اموال را نماید.۳- طلاق باید به درخواست زوج باشد. بنابراین درصورتی‌که طلاق به درخواست زن باشد- گرچه این درخواست موجه باشد، ازجمله اینکه شوهر نفقه و هزینه‌های زندگی را پرداخت نمی‌کند یا شوهر معتاد است یا محکوم به حبس طولانی شده است- نمی‌تواند موجب نصف شدن اموال شود. علاوه بر آن درصورتی‌که طلاق به درخواست طرفین  توافقی باشد نیز، نصف شدن اموال منتفی است.۴- طلاق به درخواست مرد نباید به دلیل تخلف زن از انجام وظایف خود باشد. بنابراین درصورتی‌که زن تمکین ننماید و مرد حکم الزام به تمکین زن را از دادگاه دریافت نماید یا سوء رفتار و اخلاق داشته باشد و این امر در دادگاه ثابت شده باشد، حتی درصورتی‌که مرد تقاضای طلاق نماید تنصیف اموال منتفی است. تاکید می‌کنیم صِرفِ ادعای مرد در زمینه‌ی تخلف زن قابل پذیرش نیست و این ادعا باید در دادگاه ثابت شود.۵- درصورتی‌که تمامی شروط بالا محقق شود فقط نصف اموالی که در زمان زوجیت، توسط مرد به‌دست‌آمده است توسط زن قابل درخواست است. بنابراین اموالی که مرد قبل از ازدواج یا بعد از طلاق به دست می‌آورد شامل این شرط نمی‌شوند. پس اگر مرد قبل از ازدواج دارای خودرویی بوده زن نمی‌تواند هنگام طلاق تقاضای نیمی از قیمت آن را نماید.۶- نکته‌ی آخر این‌که درصورتی‌که مرد در زمان تاهل اموالی به دست آورد، اما به هر دلیلی آن‌ها را فروخته یا ازدست‌داده 

نویسنده : دفتر حقوقی
تاريخ : چهارشنبه 1 اسفند 1397 ساعت: 17:55
بازدید : 240

صفحات وب

درباره وب

ابر برچسب

    امکانات وب

    خبرنامه

    عضویت

    نام کاربري :
    رمز عبور :

    آمار سایت

    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 23
    تعداد کل نظرات : 0